🌼 SOUTĚŽ 🌼
Eko-friendly hrneček na kávu, čaj či studený nápoj, který si můžete vzít všude s sebou. 😍 Je vyroben z porcelánu a vršek je silikonový, aby vám pití udržel teplý nebo naopak studený co možná nejdéle. 😇

Testování na zvířatech. Že není aktuální? To byste se divili

Problém s testováním na zvířatech je stále mezi námi. Rozdíl v tom, co bylo a co je nyní, je ten, že kosmetické značky umí skvěle zatloukat. Pokud si však projedete internet, strávíte několik hodin (dní) sondováním a také obepisováním různých značek, tak jako já, přijdete na to, že testování je bohužel stále “v kurzu”.
Proč jsem se vlastně rozhodla bojovat proti testování
V létě jsem se začala zajímat o alternativní kosmetiku. Jakožto studentka nemám příliš velký příjem, a navíc v kosmetických přípravcích je tolik chemie, že pokud bychom dělali rozbor jednoho jediného šamponu, zestárneme o několik desítek let (pokud se vůbec dožijeme finále). Proto jsem si říkala, že by nebylo od věci zkusit i něco jiného. Začala jsem tedy u kokosového oleje, pak jsem se porozhlédla i po přírodních šamponech a u Ježíška jsem si objednala růžovou vodu. Jenže když se o něco takového začnete zajímat, tak vám dojde, že můžete dělat i něco víc.
Jako malá holka jsem se dost o kauzu s testováním na zvířatech zajímala. Proto mě to asi i napadlo nyní. Projela jsem některé stránky, dokonce jsem zjistila, že ty, které existovaly třeba před deseti lety, jsou stále funkční, a že se problém akorát tak zametl pod koberec. Nebo si myslíte, že vám Televizní noviny, které jsou na Nově, přinesou šokující odhalení testovacích ústavů, když každá druhá reklama je právě na testované produkty? Z čeho by pak televize žila, že? A od toho jsme tu my. Blogeři, youtubeři, zkrátka na nikom závislí zprostředkovatelé veselých i těch méně povzbudivých zpráv.
Jak poznáte, že je kosmetika testovaná
Pokud se podíváte na internet, tak na většině stránek kosmetických značek (MAC, Maybelline…) najdete, že jejich výrobky nejsou testovány. Výrobky možná, ale složky oněch zmiňovaných produktů nikoliv. Pokud by nebyly výrobky ani jejich složky testovány, tak by ve většině případů obdržela značka certifikát (Humánní kosmetický standard, dále HCS) a mohla na své produkty umisťovat králíčka, který dokazuje to, že daná kosmetická značka prošla opravdu několikaletým pečlivým průzkumem. Ale pozor, jsou i značky, které tento certifikát nemají, a testované nejsou, ale o těch až později.
Dále tu jsou značky, které u nás prodávají výhradně netestované produkty, jelikož to je v Evropě (sláva bohu, ale nevěřte všemu, co si kde přečtete) zakázané. Kamenem úrazu je to, že své výrobky prodávají na čínském trhu, kde je naopak pravidlem výrobky i jejich složky testovat. Příkladem je třeba Yves Rocher. Myslím si, že podporovat tyto značky
nemá cenu. Podrývají svou filozofii a nemyslí své záměry zcela upřímně.
Jak poznáte, že kosmetika není testovaná
Jak už jsem říkala, tak existuje certifikát, který dokazuje to, že daná značka netestuje ani své výrobky ani jejich složky a ani nevyváží výrobky tam, kde je testování povinné. Pak jsou ty výjimky, které také nejsou testované, ale certifikát nemají. Jednou z nich je pečující kosmetika LUSH, která je známá tím, že aktivně bojuje proti testování na zvířatech. Má dokonce daleko striktnější pravidla, než HCS.
Mezi tyto značky spadá dle mého názoru i Gabriella Salvete, která je nyní v řízení o HCS. Zatím tedy ještě certifikát nemá, ale už o něj zažádala a myslím, že časem se bude pyšnit králíčkem na každém svém produktu i tato značka, kterou mám mimochodem velmi v oblibě. K těmto značkám bych ještě přiřadila Essence, ale to je na uvážení každého z vás, jestli se rozhodnete tuto značku podporovat. Certifikát nemá, ale všude jsem se dočetla, že opravdu ani produkty a ani použité složky netestuje.
Jak začít s netestovanou kosmetikou
Rozhodně se nejprve podívejte na tyto (http://www.netestovanonazviratech.cz/seznam-znacek-s-hcs-hhps-dostupnych-v-cr.htm) stránky, kde jsou vypsány všechny kosmetické značky, jež jsou netestované na zvířatech (mají certifikát HCS). Díky tomu budete v obraze a zjsitíte, že taková značka Marks&Spencer své výrobky netestuje, což by mě samotnou tedy nenapadlo.
Určitě nevyhazujte veškerou nakoupenou kosmetiku, kterou doma máte. Už ste jednou svou koupí tyto značky podpořili, tak si produkty v klidu vypotřebujte a postupně si dokupujte ty netestované.
Jak je to s pastami, pracími prášky apod.
Pokud jste zvídaví, tak jako já, jistě vás napadlo, jak je to s mýdly, pracími prášky nebo třeba zubními pastami. U mýdel je to jednoduché, protože je dost značek, které produkují i mýdla (LUSH, Marks&Spencer…), stačí jen pátrat v těch správných regálech. Co se týče těch ostatních výrobků, tak s tím je to těžší. Dají se objednat přes internet nebo si je můžete doma vyrobit. Každopádně tyto produkty mají také svůj certifikát.
Snad vám byl článek přínosem, a vy, kteří používáte testovanou kosmetiku, změníte názor. Budu ráda za jakékoliv vaše ohlasy.
Zdroj obrázků: weheartit.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Comment *






This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.