TRIP TO AMSTERDAM #1 – vybíráme cestu

S Džejem jsme se rozhodli, že se podíváme do nějaké evropské metropole. Místo opalovačky u moře, strávíme naši první společnou dovolenou poznáváním nového místa/města. Ani jsme se nějak moc nedohadovali a shodli se, že bychom oba rádi navštívili Amsterdam. Jedeme 18. září a vracíme se 22. září. Pro někoho je to hlavně město, kde je legální hulit trávu s čímž jsou spojené coffee shopy a červená ulička, ale já v Amsterdamu třeba vidím jedno z nejneotřelejších měst. Tolik ikonických věcí a činností snad nemá žádné město – cyklistika, tulipány, mlýny, kanály, a to nemluvím o množství památek a míst, které stojí za to vidět. O všem vám budu vyprávět, jo? 🙂
A s volbou města se kolotoč vybírání teprve pomalu roztáčí. Dalším celkem podstatným prvkem, který jsme museli vyřešit při skládání puzzlíků naší dovči, byla cesta. Teď přesně nevím, ale mám za to, že jsme chtěli prapůvodně jet autem (my už o Amsterdamu mluvíme půl roku, tak se omlouvám, že si tohle nepamatuju přesně), ale (a teď budu počítat cestu z Prahy, aby to bylo objektivní) do Amsterdamu je to přes 870 kilometrů. Minimálně 10 hodin jízdy. Benzín by tam i zpět stál asi 5 500 korun. K tomu jsme pak už ani nepřipočítávali dálniční známky, parkovné a další nezbytnosti, se kterými se musí počítat, když se jede autem.
Další alternativou, která v podstatě i vyšla nejlevněji bylo letadlo. Nejlevnější letenka na jednoho tam i zpět vyšla na 2 200 korun (hledali jsme třeba tady a tady). Let zabere nejméně času, a to je super právě proto, že máte dostatečnou rezervu na to, si prohlédnout ještě město po příletu a v den odletu (samozřejmě, když vám lety časově vyjdou tam třeba ráno a zpět večer). Pak jsme si ale k letence připočítali zavazadlo a cena se hned o skoro 2 000 zvedla (k tomu jen podotknu, že se let vyplatí, když se jedná o delší pobyt). A když jsme pak přemýšleli nad tím, že musíme být na letišti o dvě hodiny dřív, s tím, že od nás z domova cesta trvá také dvě hodiny, skoro dvě hodiny trvá let a pak bychom se museli ještě dostat z letiště do centra (což taky něco stojí), tak by to časově vyšlo skoro stejně jako auto a jako…
Vlak. Nakonec jedeme vlakem. Jede přímo z našeho města. Tudíž na nádraží pojedeme dvacet minut a můžeme jet. Kufrů si taky můžeme vzít kolik chceme. A cesta trvá 9 hodin s jedním hodinovým přestupem v Berlíně. To mě osobně teda nevadí. Ráda si tam třeba sednu na kafe nebo se mrknu po okolí. No a další výhodou je, že nádraží je v Amsterdamu přímo v centru města. Celkově nás vlak vyšel na 5 700 korun.
Pokud ještě uvažujete nad autobusem, tak ano je nejlevnější, ale nejméně komfortní a cesta trvá neskutečných 16 hodin. A když si vzpomenu na to, že jsme jeli do Chorvatska minulý rok místo deseti hodin nějakých patnáct, tak mě mrazí. A další alternativou je spolujízda, ale to už je hodně na uvážení každého z vás. Osobně si neumím představit, že jedu takovou dálku s někým cizím, a ještě v autě, kde by nás bylo pět.

Teď jsme u výběru ubytování, takže další článek je jasný. 🙂 Líbí se vám tento koncept článků? Napište mi, ráda si vaše komentáře přečtu. 🙂Zdroj fotky: vlastní galerie