🌼 SOUTĚŽ 🌼
Eko-friendly hrneček na kávu, čaj či studený nápoj, který si můžete vzít všude s sebou. 😍 Je vyroben z porcelánu a vršek je silikonový, aby vám pití udržel teplý nebo naopak studený co možná nejdéle. 😇

TRIP TO AMSTERDAM #4 – Cesta, ubytování, zážitky…

Dlouho očekávaný článek o tom, jaké to vlastně ve finále v Amsterdamu bylo, je konečně na světě. Trvalo mi to, já vím, ale vstřebat všechny zážitky a potom to všechno sepsat, aby to mělo hlavu a patu, nebylo jen tak. 😊

Cesta

Nejprve začnu tím, co se nám jako jediné tak úplně nelíbilo. Jak už jsem psala, jeli jsme vlakem. Cesta tam proběhla úplně v pohodě. Až na to, že jsme si zapomněli doma veškeré doklady, jízdenky a zkrátka vše důležité. Zjistili jsme to pár minut před tím, než nám jel autobus, který nás měl dopravit na nádraží. Džej si doma nechal i klíče. Nezbývalo nám nic jiného než doufat, že jeho mamka dorazí dřív, než nám pojede vlak. Ve finále jsme všechno zvládli a ve vlaku jsme si pořádně oddechli a zasmáli se tomu. V tu chvíli to samozřejmě tak vtipné nebylo. 😊

Samotná cesta se mi nezdála ani moc dlouhá. Posledních pár minut bylo plných očekávání. Už od německého pohraničí se krajina i architektura úplně změnila. Po překročení hranic do Holandska byly všude jen farmy, pole a cihlové stavby.

Cesta zpět už tak růžová nebyla. Poslední noc jsme si totiž chtěli vychutnat Amsterdam naplno, a tak jsme si už ubytování nezaplatili. Kufr jsme si dali do úschovny čemuž předcházela prohlídka před vstupem na nádraží. Nemohli jsme se dostat přes elektrické brány (díky České dráhy). Nakonec nám jeden pán z ochranky dal papírovou „kartičku“, abychom si brány mohli otevírat. Samozřejmě nám přestala platit v momentě, kdy jsme si šli vyzvednout kufr a měli jsme odjet. 😀 To jsme nakonec také vyřešili.

Co nás ale opravdu dožralo byl systém místenek. My jsme si je neudělali. Nečekali jsme, že to bude takový problém. Sedli jsme si nejprve na místo, kde byla místenka téměř od poloviny naší cesty. Když jsme po té dlouhé noci, kterou jsme strávili celou na nohách, konečně usnuli, vzbudil nás německý pár s tím, že je máme pustit. Bohužel jsme si nezkontrolovali, od jakého místa místenku mají (mohli jsme tam ještě tak dvě hodiny sedět :D). Tohle se několikrát opakovalo.  Chvíli jsem seděla vedle cizí paní a Džej někde v uličce. Ve finále celé kupé expresně (vlak už dávno vyjel, ale stále byla možnost si udělat místenku) obsadilo asi 40 Němců. Nejen že s námi cestovaly i malé děti s maminkami, které se musely přemístit do uliček, ale ještě jsme si neměli kam sednout ani v prostoru pro kola, kde jsou také sedačky. A proč? Protože nějaký chytrák si o ně kola opřel. Ve finále jsme se nevyspali, ale alespoň jsme si dali pivo v jídelním voze, které stálo 90 korun. Ať žijou vlaky! 😀

Můj výraz po probuzení. 🙂

Doplnění potřebné energie v Berlíně.

Ubytování

Naše ubytování přes Airbnb si doteď nemůžeme vynachválit. Bydleli jsme u mladého Kanadského páru. V podstatě jsme je viděli jen první a poslední den, jinak jsme se míjeli.

V bytě měli čisto a voňavo. Veškeré jejich příslušenství jsme měli k dispozici, takže jsme si mohli i uvařit.  Výhled jsme měli na vodu a celkově bylo okolí moc příjemné a poklidné. Blízko na hromadnou dopravu i pěšky do centra.

Náš byt u Kanaďanů.

Opravdu nemusím vstávání. 😀

Zimní zahrada.

Výhled z bytečku.

Zážitky

Fíha… Opravdu nevím, kde bych začala. Amsterdam je opravdu nádherné osobité město. Pokud se rozhodujete, kam jet, kde si užít památky, zábavu i přírodu a něco ikonického, tak je Amsterdam opravdu ideální.

Než vám povím, jaké to bylo, tak bych vám chtěla doporučit kartičku Iamsterdam, se kterou dost ušetříte. 😊

Naše vstupenky na loď.

Budu asi popisovat tak nějak den po dni. První den jsme pouze přijeli, ubytovali jsme se a prohlédli si okolí našeho dočasného bydliště. Ochutnali jsme místní pivo v místní hospůdce a zjistili, že Holanďané jsou doopravdy milí lidé.

Další den ráno jsme se pěšky vypravili do centra. Bylo to nádherné. Navštívili jsme čtvrt Jordan, kde jsou ty nejkrásnější a zároveň nejdražší byty a domy. A všude byli lidé na kolech. Ženy v podpatkách, chlap s jointem a nákupem v podobě toaleťáku, děda s holí… Dobře to už přeháním, ale chápete. 😀 Všichni jezdí v Holandsku na kole.

Úplně první mlýn, který jsme viděli!

Čtvrt Jordan. Kdo by tam chtěl bydlet?

Navštívili jsme sýrové a tulipánové muzeum. Potom nějaký honosný obchoďák. Projeli jsme se lodí po kanálech. Šli jsme do muzea Van Gogha, které mě strašně moc bavilo. Opravdu jsem se do něj zamilovala. A nakonec jsme si připnuli zámeček na most lásky!

Sýrové muzeum v Amsterdamu s ochutnávkou zdarma.

Zde nejzajímavější ochutnávka. Levandulový sýr.

Tulipány v Holandsku musí vidět každej, jinak si nebyl v Holandsku.

Projížďka lodí po Amsterdamských kanálech.

Pohled na všechny mosty na kanále (mělo by jich být 7), který se vám naskytne jen z lodi.

Zde muzeum Van Gogha.

Smích? Přejde. Hned na to nám ochranka vynadala, že nesmíme fotit. 😀

Náš most lásky. ♥

Zámeček, který jsme si na most připevnili. ♥

Třetí den jsem měla své jednadvacáté narozeniny. A kdyby mi Jarinův plán neprozradila omylem paní na informacích, tak se nejspíše dozvím skutečnost, že pojedeme k moři až na místě. A to moře v Holandsku je nádherný. V životě jsem nebyla u krásnějšího moře. Všude na pláži byli mušle, moře bylo nekonečný, pláže jako v nějakých filmech, kam jde pár na piknik. Prostě nádhera. Byl to nejlepší den mého života.

První fotka v Zandvoortu.

Nejkrásnější moře.

Džej chtěl mojí normální fotku. Já jsem jinak lítala po pláži, sbírala mušle a skákala do vln. 😀

Hned bych se vrátila, jak to vidím. 🙂

Jeden ze stovek odrzlých racků. Mušle jsem si dala do pytlíku od Burger King, protože jsem vážně netušila, že si jich nasbírám tolik, kor v Holandsku. Jeden racek mi je málem odnesl. 😀

Ještě v ten samý den jsme jeli k mlýnům. Všude voněla čokoláda, protože se mlýny nacházeli kousek od průmyslové zóny, kde právě onu sladkou pochutinu vyráběli. Mlýny byly obrovské, ani jsem to nečekala. Okolí bylo malebné. Co bych ještě ráda zdůraznila je, že jsou Holanďané opravdu velmi pořádní.

Fotka mlýnů v Zaanse Schans.

Jeden mlýn zblízka.

Poslední den jsme navštívili muzeum Stedelijk, kde se nacházejí krásná díla moderního umění. Poté jsme se byli podívat u „legendárního“ nápisu Iamsterdam. Upřímně? Nechápu, co na tom každý vidí. Je to docela ošklivé a celé obklopené lidmi. 😀

Další naše zastávka byla na ADAM’S Lookout. Je to nejvyšší budova v Amsterdamu, ze které máte nádherný výhled. Už cesta výtahem byla super se zvukovým a světelným doprovodem. V posledním patře se nachází krásná restaurace a na střeše houpačka a takové odpočívací místo. Jo, a ještě jsem vám neřekla, jak se tam dá dostat. Městskou hromadnou dopravou, jejímž dopravním prostředkem je loď! 😀

Výhled z restaurace, který zastiňuje moje maličkost. 😀

Cítila jsem se jako Marilyn Monroe. 😀

Zasloužený odpočinek…

Za zmínku jistě ještě stojí coffee shopy. Navštívili jsme tři. Můžu určitě doporučit Coffee shop Green House, který je pár metrů od Dam Square. Byla tam Rihanna, Snoop Dog, Miley Cyrus a spoustu dalších celebrit.

A v neposlední řádě jsme navštívili i červenou uličku. Tedy jen z dálky. Byli jsme u ní večer, kdy už všechno svítilo. Já nevím, ale mně se to líbilo. 😀 No, a když už jsme byli v tom, zašli jsme za poslední drobné do Erotického muzea, kde byla spíš docela vtipně zpracovaná historie. 🙂

Červená ulička v Amsterdamu. 🙂

Co se jinam nevešlo

Domečky.

Bez fotky u domečků jsem nemohla odjet! 😀

Ahoj a zase někdy! 🙂

Snad jsem vás příliš nezahltila informacemi, a moje malá prohlídka Amsterdamem se vám líbila. Nezapomeňte mě sledovat na Instagramu, kde mám zase trošku jiné fotky než tady. A další zastávka? Berlín! Těšte se. ♥

Zdroj fotek: vlastní galerie

14 komentářů on TRIP TO AMSTERDAM #4 – Cesta, ubytování, zážitky…

1. Joina
    8.11.2017 at 15:45 (8 měsíci ago)

No páni, super.
    Ráda bych řekla, že ti tu cestu vůbec nezávidím, ale možná krapítek ano. Ten tvůj výraz je dokonalý. Všechny fotky se mi líbí. A máš skvělý bejváček 🙂 i ten most lásky pěkný 🙂

• Tereza Outcry
      10.11.2017 at 10:51 (7 měsíci ago)

Mockrát děkuji 💕🌼

2. Anička
    8.11.2017 at 16:02 (8 měsíci ago)

Tak to je božííí <3 V Amsterdamu jsem také byla a úplně se mi vybavila ta vůně tulipánů a sýrů. Ten levandulový je moc dobrý, kupuji si ho od holandských farmářů na trzích, když se mi poštěstí 🙂

• Tereza Outcry
      10.11.2017 at 10:52 (7 měsíci ago)

Je výborný, kdo by to byl čekal. 😀🌼

3. Irda
    11.11.2017 at 17:51 (7 měsíci ago)

Děkuji za komentář 🙂 No to mi taky na Maybelline vadí,že testuje na zvířatech :/ ale nemůžu najít nějaký dobrý makeup,který by měl krycí schopnost a nebyl by testovaný tak jesti máš nějaké tipy,tak mi je prosím kdyžtak napiš 😀 jinak máš hrozně pěkné vlasy 😀

• Tereza Outcry
      12.11.2017 at 13:07 (7 měsíci ago)

Essence – camouflage 🙂 Netestovaný, skvěle kryje a dlouho vydrží! 🙂

4. Kitty
    11.11.2017 at 18:18 (7 měsíci ago)

Páni, další výborný foto blog. Naše blogová Alenka má konkurenci. Zdravím tě a děkuji za nákuk za hranice všedních dnů. Kde jsi na mě narazila? 😉

• Tereza Outcry
      12.11.2017 at 13:08 (7 měsíci ago)

Děkuji Ti :-). Přešla jsem z blog.cz na vlastní doménu, ale pořád tam chodím a prouzdám blogy. 🙂

5. Ivka
    12.11.2017 at 23:27 (7 měsíci ago)

Paráda 😊

• Tereza Outcry
      14.11.2017 at 11:28 (7 měsíci ago)

Děkuji 🙂

6. Andey
    13.11.2017 at 9:44 (7 měsíci ago)

V Amsterdamu jsem byla jen jeden den se školou, když jsme se tam stavěli cestou do Skotska. Podle fotek usuzuji, že jsme byli na pár stejných místech. Určitě je to kouzelné město a taky bych se tam chtěla jet podívat na delší dobu. Jinak skvělé fotky

• Tereza Outcry
      14.11.2017 at 11:28 (7 měsíci ago)

Je to nejkrásnější město, kde jsem kdy byla, takže určitě jet. 🙂

7. Jan Turon
    14.11.2017 at 18:14 (7 měsíci ago)

Já pamatuji také Tan výhled kanály a obchody kde se přidávali i houbičky a všechno možné ne že bych tam něco kupoval…a květinovou burzu…more bylo žel studeného

8. Michaela Cheetah
    15.11.2017 at 14:43 (7 měsíci ago)

Moc krásný článek,ale hlavně se mi líbí i fotky, bez kterých by mě nebavilo číst! Opravdu moc hezké 🙂