Transgender, černošský albín, homosexualita… | Všeho moc škodí

transgender

Nedávno jsem četla článek o první transgender modelce Česka a Slovenska. Nad těmito články se nepozastavuji, tahle tematika mi není cizí, takže jsem nebyla nijak překvapená. Ze zvědavosti jsem zabrousila do diskuze, protože ne všichni jsou tak liberální. Byla jsem překvapená, že většina diskutujících se držela slušného vyjadřování (očekávala jsem nadávky jako třeba buzna), i když třeba takové věci nerozumí, nesouhlasí s ní. Avšak jeden komentář se mi vryl pod kůži. Bohužel diskuze pod článkem byla uzavřena, tak se pokusím parafrázovat: Modelce přeji úspěchy, ale kolik takových lidí je? Asi 2 %? Takže teď očekávám hromadu článků o spokojených heterosexuálních rodinkách a pak zase jeden podobný tomuto. A právě tento komentář vystihuje mé rozpoložení.

Toleruji, ale…

Takový Netflix je králem podsouvání, řekla bych anomálií, jakožto normálního, běžného. Černošský albín, který je gay, Asiatka, která je lesba a má dva otce… A co minulá série AHS? Obsazené role měly většinou homosexuální orientaci. Páry jsou ve filmech i seriálech (případně v reklamách) smíšené rasy. Ne dva běloši, ne dva černoši (či Asiaté). Já dokážu tolerovat všechno. Hlavně proto, že jsem chodila na základku pro cizince. Angolané, Barmánci, Vietnamci, Rusové, Maročané a další národnosti nebyly výjimkou. Díky této zkušenosti, mi nikdy nepřišlo zvláštní, když šel po ulici černoch nebo Asiat. Byla jsem na ně od dětství zvyklá. Sama mám i hodně známých z LGBT komunity, takže ani tahle skupina lidí mi není proti srsti. Jen mě vytáčí neustále podsouvání těchto skupin a upřednostňování před většinami. Navíc, kolik je například černošských albínů a kolik z nich jsou gayové/lesby?

Co tím dokážou?

Jsou lidé, kteří svůj názor nezmění. Budou si myslet dál, že homosexualita je nemoc. Dál se budou stranit jiným rasám, ale jsem si jistá, že tolerance u těchto lidí je vyšší, než bývala dřív. Hlavně proto, že se s lidmi odlišné rasy setkáváme běžně na nákupech, v MHD, a pokud lidé cestují, tak jsou s existencí jiných ras smířeni. Homosexuálové jsou v našich rodinách, stávají se našimi přáteli. Ovšem pokud nám média budou neustále podsouvat až nereálné postavy, psát příběhy o transgenderech, homosexuálech, černošských albínech a kdesi cosi, akorát tím vyprovokují “netolerantní” k větší nenávisti.

A co děti?

Podívejte se na video Gabriely Klementové, která je sama součástí LGBT komunity, ale i přesto vnímá narůstající povědomí o homosexualitě objektivně. V posledních asi 10 letech počet homosexuálů/bisexuálů/pansexuálů/whatever narůstá. Jednak je to jistě proto, že se o tom v médiích začalo mluvit. Hodně vlivných osob přišlo s coming outem a snaží se o LGBT komunitě rozšiřovat povědomí. Jenže na druhou stranu děti ještě nemají cit pro rozklíčování informací, které se na ně valí ze všech stran. Nechápou, že je mají tyto informace jen ubezpěčit, že kdyby náhodou byly jinak než heterosexuálně orientovaní, nemusí se bát jít s pravdou ven. Vznikl z toho spíše trend. Děti na základních i středních školách se chtějí odlišit, být jiní, být zajímaví. To je spojeno s mnoha faktory, ale nejsem psycholog, takže je tu nechci rozvádět. Každopádně o sobě mnoho lidí (zejména dospívajících) začíná tvrdit, že nejsou heterosexuálně orientovaní, aniž by to byla pravda.

Bez pohlaví aneb máme tě oslovovat jako TO?

Lidí, kteří se necítí být ani mužem ani ženou přibývá. Studie amerických pediatrů v roce 2018 přišla s překvapivým výsledkem. Celá tři procenta teenagerů v Minnesotě se neidentifikují jako kluk nebo holka. Takzvaný Genderquee je zastřešující kategorie pro lidi, kteří se necítí být výlučně ženské nebo výlučně mužské identity. A já se ptám: Není toho už trochu moc? A jak je potom máme oslovovat?

Závěrem

Informovat ano, podsouvat ne. Jak se má cítit člověk, který je heterosexuál, má partner/ku, děti, všichni jsou stejné národnosti, nikdo z nich není albín, nemá předělané pohlaví, netrpí vzácnou poruchou… V momentě, kdy čte a vidí jen “zvláštnosti” (omlouvám se za tyhle mé výrazy, ale nevím, jak to všechno shrnout jako jeden pojem), necítí se sami zvláštně? Proč se nepíšou články o spokojených heterosexuálních párech, jak bylo řečeno na začátku? Nebude za pár let divné mít heterosexuální vztah a děti?

Zdroj fotek: vlastní galerie

 

31 komentářů on Transgender, černošský albín, homosexualita… | Všeho moc škodí

  1. excessivemind
    1.2.2019 at 14:39 (5 měsíci ago)

    Celkově si občas říkám “proboha to vážně, proč je tak moc nutný tam psát, že je (dosad si gender nebo cokoliv).” Tak at, vždyť je to úplně zbytečný. Nebylo by to tak zajímavý, kdyby z toho zajímavost nedělali. Je to úplně k ničemu a nedivím se, že takových kvůli tomu přibývá “protože o nich třeba taky napíší”. Přesně jak říkáš, důležité je, aby se za to člověk nestyděl, když už, protože to tak je. Ale ne aby s tím začal kvůli médiím.

    Odpovědět
    • Tereza Outcry
      1.2.2019 at 15:35 (5 měsíci ago)

      Kvůli tlaku společnosti jsou lidé ochotni udělat téměř cokoli a u dětí to začíná, bohužel. Zajímalo by mě, jak k tomu přijdou dospívající, kteří jsou opravdu homosexuály, když je v jejich okolí dalších 10 lidí (třeba i v jedné třídě), kteří si na ně jen hrají.

      Odpovědět
  2. Tydlidum
    1.2.2019 at 14:48 (5 měsíci ago)

    Naprosto nesouhlasím. Už jako malá jsem ve svých 8 letech moc dobře chápala, co je homosexualita, či trans. Díky tomu jsem vlastně ani nikdy nerozuměla, co na tom všem tolik vadí?! Dyť je to jedno! Ať je moje dcera klidně na berušky… Děti nejsou pitomé. 😀 Jako pedagog prostě nesouhlasím a naopak si myslím, že čím víc se o tom bude v ČR mluvit jako jinde v zahraničí, de jsem žila… Tím více Češi nebudou tak zaprdnutý a hrotit to. 🙂

    Odpovědět
    • Tereza Outcry
      1.2.2019 at 15:38 (5 měsíci ago)

      Ale mně to nevadí. Jen tvrdím, že se s tím vším roztrhl pytel. A ne všechna děcka jsou stejná. Na mnoho z nich to má vliv. Osobně jsem se i stakovým případem setkala, kdy dospívající holka u mě na základce měla vztah s jinou slečnou, vypadalo to, že je zřejmě na holky a pak se přiznala, že to tak není. A hlavně podstatou tohohle článku je, jak je to i prezentováno. Že je to až přehnané. V seriálu AHS, který jsem zmiňovala, bylo víc postav homosexuálních než heterosexuálních. Já bych ale řekla, že heterosexuálů je stále víc. Proto si pak děcka myslí, že je něco špatně…

      Odpovědět
  3. Nikola
    1.2.2019 at 15:06 (5 měsíci ago)

    S tvým názorem naprosto souhlasím. Já jsem hodně tolerantní člověk a pohled na homosexuální páry mě nijak ze židle nezvedá. Ano, je fajn mít o těchto orientacích přehled, ale čeho je moc.. Plně souhlasím s tím, že těch (něco)sexuálů je na světě čím dál víc. Stále víc názvů, které se snaží pojmenovat, kolikrát i s vyložením, malichernosti, nad nimiž by se člověk dřív ani nepozastavil.

    Odpovědět
    • Tereza Outcry
      1.2.2019 at 15:42 (5 měsíci ago)

      Přesně tak. Mám pocit, že ty názvy, kolikrát ten, co se pod ně škatulkuje, nedokáže ani vysvětlit. Nejspíš jsem zastaralá, ale opravdu nevím, jak bych měla říkat někomu, kdo se nepovažuje ani za dívku ani za chlapce. Pokud to ale ten člověk tak cítí, určitě se mu nevysměju a vezmu ho, takový jaký je. Dávám přednost osobnosti. Jen by mi to ten dotyčný opravdu měl umět vysvětlit, aby pak při jeho oslovování, nedošlo k faux pas. 🙂

      Odpovědět
  4. Bára
    1.2.2019 at 15:47 (5 měsíci ago)

    Proč se nepíšou články o spokojených heterosexuálních párech?
    1) Píšou.
    2) Ale nikoho nezajímají. Ne proto, že by lidi nechtěli číst o heterosexuálech, ale proto, že příběh bez zápletky (problému) není zajímavý. Nemusí to být problém “jsme kluci a nesmíme se vzít, protože nám to zákon nedovoluje”, ale klidně “jsme kluk a holka a máme se rádi, ale *doplň libovolný zádrhel*”. Tak to prostě je, nikdo nechce číst příběhy bez zápletky. A bohužel homosexuální pár u nás pořád může narážet na tolik problémů, že je to zápletka samo o sobě.
    Překvapuje mě tvoje “není tohle už trochu moc?” jako reakce na to, kolik mladých necítí příslušnost k jednomu genderu. Moc co? Není snad na každém z nás, aby se rozhodl, jak sám sebe vnímá? A je úplně jedno, kolik procent lidí se vnímá jak.
    Podle mě by bylo na světě fajn, kdybychom prostě neřešili, kdo jsme na holky, kdo jsme bílí, kdo jsme nevímco (a navrch kolik se píše o kom z nás).

    Odpovědět
    • Tereza Outcry
      1.2.2019 at 17:05 (5 měsíci ago)

      Tady se ale trochu se svým názorem škatulkuješ do řad extrémistů. Já bych ráda, aby se našel střed mezi tím vším. Protože… Všeho moc škodí. 🙂 Ale díky za tvůj názor. Fajn, že se tady i na Facebooku diskutuje.

      Odpovědět
    • Tereza Outcry
      1.2.2019 at 17:11 (5 měsíci ago)

      Jo a ještě bych ráda řekla, že jsem se docela aktivně účastnila kampaně Jsme fér, kdy se podepisovala petice, aby se homosexuální páry mohly brát. Takže já problémy i zádrhely vidím, ale vadí mi, že by se mělo psát o extrémech, které běžné nejsou…

      Odpovědět
  5. Veronika Krakešová
    1.2.2019 at 17:01 (5 měsíci ago)

    Naprosto souhlasím.
    Nejvíc mě irituje to “bezpohlaví”. To je fakt kravina největšího kalibru. Fakt je to jen zoufalý volání po pozornosti. Ale co na to říct…Amíci si pořád vymejšlej kraviny:D.
    Jinak mi nikdo normální taky nevadí. Ať je to černoch, běloch nebo asiat. Nebo homosexuál. Dokud mi to necpe a neotravuje, tak who cares. Mně stačí, když je ten člověk hodnej.

    Odpovědět
    • Tereza Outcry
      1.2.2019 at 17:07 (5 měsíci ago)

      Jsem ráda, že to vidíš stejně. 🙂

      Odpovědět
  6. Heaven
    1.2.2019 at 18:00 (5 měsíci ago)

    Co tě vlastně rozčiluje, že existují? Ano, je méně pravděpodobná lesbická Asiatka než heterosexuální Češka, ale co je na tom? Kdybych chtěla všude vidět bílé heterosexuály, kouknu se na Ulici nebo podobný škvár. I menšiny existují, čím by mi měli vadit, tím, že existují? 😀 Sorry jako, ale představ si sebe v jejich situaci – že on jako homosexuál vidí kolem sebe samé heteráky, není to taky podsouvání? S tím nárůstem – koho to vlastně ovlivňuje? Tebe, tvoji orientaci, cítíš se tím ohrožená? Proboha, být homosexuál (nebo obecně LGBT) není módní trend, ale orientace, kterou má člověk v sobě a nic s tím neudělá. Za socialismu se menšinová orientace velmi netolerovala, dokonce postihovala, to ovšem neznamená, že neexistovali, homosexuálové mohli žít klidně s manželkou a s dětmi, aniž by to o sobě věděli. A koho vlastně ohrožují LGBT lidé? Heterosexuální manželství ohrožují rozvody, ne dva chlapy nebo dvě ženský. Ohrožují moje děti? Je mi jedno, jestli moje děti budou homo nebo trans, to je něco, co si člověk nevybere. Každý chce být sám sebou.

    Odpovědět
    • Tereza Outcry
      1.2.2019 at 18:18 (5 měsíci ago)

      Každý asi ne, jak už jsem psala výše i já se setkala s případem, kdy si slečna “hrála” na lesbičku. A nevím, co máte všichni s tím ohrožováním, vždyť nic takového nepíšu. Já jen poukazuji na extrém.

      Odpovědět
      • Heaven
        1.2.2019 at 18:53 (5 měsíci ago)

        Co to tedy znamená, že je to extrém? Že je jich moc? A čím by mělo mně vadit, že je jich moc? Ohrožují mě snad? Opravdu to tak vyznělo. Zatím jsem se s nikým, kdo by si na něco takového hrál nesetkala, ale špatný příklady se člověku zaryjí do paměti lépe než ty dobré.

        Odpovědět
        • Tereza Outcry
          1.2.2019 at 20:58 (5 měsíci ago)

          Podle mě některá vyobrazení homosexuálů a dalších menšin jsou směšná až urážející – to je ten extrém, že se na to ukazuje až tolik, že kdybych byla například lesbička, tak mě to jednoduše uráží. Je to jen můj názor. Myslím si, že by mělo být všeho s mírou. I s ohledem na lidi, kteří vyrůstali v jiném režimu a tuhle problematiku nedokážou překousnout. Jak jsem psala, nenávist to v nich ještě podpoří, místo, aby začali být tolerantní. Do jisté míry vidím medializaci menšin kladně a naprosto s ním souhlasím, ale jak říkám, nesmí být vyháněné do směšných, urážlivých extrémů.

          Odpovědět
  7. Špekoun
    1.2.2019 at 22:00 (5 měsíci ago)

    Mě na tom všem nejvíc ze všeho štve, že něco musím… Ty mě musíš tolerovat! Jak musím, proč musím? V rámci tolerance nesmíš! …

    Odpovědět
    • Tereza Outcry
      2.2.2019 at 8:19 (5 měsíci ago)

      Já je toleruji a problém s tím nemám. Jen netoleruji média, která nám do chřtánu cpou neustále nesmysly. 🙂

      Odpovědět
  8. Dokonalý Tabu
    2.2.2019 at 15:47 (5 měsíci ago)

    Zajímavý článek ze kterýho mám docela smíšený pocity.
    Myslím, že se to teď hodně všem podsouvá hlavně z důvodu, že to tak nějak vychovává mladou generaci lidí. Chtějí dělat budoucí lid lepší, i když je to někdy ultra otravný a už ani ne moc originální. Starší lidi už moc převychovat v názorech nejde. Vidím to hlavně u kamarádů mých rodičů – nebo aspoň jejich vrstevníků. Zkus někdy s nima vést konverzaci na tohle téma a bude ti připadat, že naše generace je milionkrát rozumnější. Možná je ta tolerance někde vyšší, ale záleží, odkud pocházíš.
    Já bydlím v malým městě obklopený pidi vesničkama. Moje babička viděla před dvěma lety poprvé naživo černocha a to divadlo, co kolem toho udělala mi přišlo neskutečně nelogický. Ale asi v tý době jsem si uvědomila, že “jen” informovanost nestačí.
    Takže je to všechno dost sporný.

    Odpovědět
    • Tereza Outcry
      3.2.2019 at 18:38 (5 měsíci ago)

      Je to možné, že mám svou “bublinu”, ale na druhou stranu… Můj přítel zas až tak tolerantní není, naopak on je přesně ten případ, který je do jisté míry tolerantní, ale tohle podsouvání ho dost vytáčí. Kapku mě k tomuhle článku inspiroval, ale spíš mě inspirovalo víc lidí, kteří i bojují za práva homosexuálů, mají za přátele cizince apod., ale všímají si toho extrému, který je v médiích.

      Odpovědět
  9. Džejní
    2.2.2019 at 22:01 (5 měsíci ago)

    je to take zvlastne, lebo na jednej strane chapem tvoj pohlad na vec, ale na druhej si myslim, ze sa nad tymto vsetkym netreba az tak zamyslat. ti, co su hetero, zostanu hetero, a ti, co nie su, snad najdu pochopenie v tom, ako sa dnesne media snazia vyobrazit ludi z LGBT komunity. ano, moze sa stat, ze niekto vyhlasi, ze je inak orientovany iba preto, aby bol zaujimavy. ale mozno prave preto je dobre poukazovat na to, ze aj LGBT ludia su iba ludia a chcu iba zit svoje normalne zivoty tak, ako to citia.

    Odpovědět
    • Tereza Outcry
      3.2.2019 at 18:39 (5 měsíci ago)

      S tímhle typem vyobrazování nemám problém. Mně vadí, jakým způsobem jsou v poslední době menšiny vyobrazovány.

      Odpovědět
  10. Martin Šlat
    3.2.2019 at 18:17 (5 měsíci ago)

    No, tomu se říká tolerance, podpora menšin, diskriminace a jiné bláboli. Čekám už jen na den, kdy Super-man bude černej a teplej afroameričan. Ale snad se toho nedožiju.

    Odpovědět
    • Tereza Outcry
      3.2.2019 at 18:39 (5 měsíci ago)

      To přijde brzo, tomu věř! 😀

      Odpovědět
  11. Boudicca
    3.2.2019 at 22:04 (5 měsíci ago)

    Vadí mi uměle vyvolané kauzy. Naposledy si vybavuji třeba tu kolem hry Kingdom Come. Hra je situovaná do českých zemí v 15. století a zakládá si na maximální historické přesnosti, u počítačových her nevídané. Kritikou však byla ohodnocená jako rasistická, protože v ní schází etnická rozmanitost – černoši. Autoři se rozhodli černochy nedodělávat, což vedlo až k pokusům o bojkot hry.

    Zrovna třeba ale LGBT postavy ve filmech a seriálech, pokud aspoň trochu “sedí” do děje, mi nevadí. Spousta lidí pořád nechápe, že sexualita není binární. Je to nejen černá a bílá, ale i spousta odstínů šedé. Myslím, že je jen dobře, že se konečně prolomilo tabu a o LGBT je slyšet. Časem to začne být normální, čtenáři se začnou nudit a autoři článků si najdou zase jiná témata.

    Co se týče tvého příkladu s dívkou, co vystupovala jako lesba, ačkoliv jí nebyla, tak ve svém okolí mám “echt” lesbičku jen jednu, zato však hned několik slečen, co jsou více nebo méně bisexuální. Jinými slovy, nakonec si našly jako partnera muže, ale experimentovaly a randily i s dívkami. Kdy jindy si to vyzkoušet, když ne během dospívání? Co je na tom vlastně špatného, že se člověk hledá, a to i sexuálně?

    (Jasně, taky to prostě jen mohla být trubka, co se snažila zapůsobit na okolí – detaily neznám.)

    Odpovědět
    • Tereza Outcry
      4.2.2019 at 8:13 (5 měsíci ago)

      Časem to začne být normální, čtenáři se začnou nudit a autoři článků si najdou zase jiná témata. To jsi vystihla.

      Odpovědět
  12. Lenka
    3.2.2019 at 22:42 (5 měsíci ago)

    Já jsem byla odmalička vychovávána tak, že je každý nějaký, nějak vypadá a žije si podle sebe. Moje babička říkává: “Proč to pořád někdo řeší, ať si dělaj co chtěj.” a myslím si, že má pravdu. Je mi úplně jedno, jestli je někdo homosexuál, transsexuál nebo něco jiného. Já ve svém okolí nikoho takového ani neznám, vždycky jich bude méně než heterosexuálů, proto je to také menšinová orientace. Jen jsou více slyšet a více se o nich píše, tak to tak může vypadat. Já to celkem chápu, že se pořád píšou další články a dává se tahle tématika do seriálů. Ono celkově se společnost tváří jako uvědomělá, ale přesto… kolik lidí by bylo stále schopno zavrhnout své díte kvůli jiné orientaci. Kolik lidí nadává gayům do buzerantů apod., Věřím, že to musí být někdy těžké. Ať si je každý, jaký je. Dokud mě někdo neohrožuje svým chováním nebo se nechová jako debil (viz třeba lidi, co se natáčejí, jak jezdí rychle po dálnici), tak je neřeším. Když už mě někdo pohoršuje a rozebírám ho s někým, tak je to většinou někdo, koho osobně znám a štve mě tím, jak se chová. Ostatní neřeším a tyhle články mi nevadí. Někde jsem četla, že se teď uznává snad až 70 typů pohlaví, což teda upřímně nechápu, ale tak ať se lidi označují, jak chtějí. Hlavně, ať se cítí dobře.

    Odpovědět
    • Lenka
      3.2.2019 at 22:48 (5 měsíci ago)

      Teď mě ještě napadá, ono to není jen o orientaci, ale jakékoliv odlišnosti. Mám kamarádku s tělesným handicapem a ačkoliv už má dneska všude spoustu pochopení, možnost sportovat a většina lidí je informovaná, i tak se občas setká s fakt hloupými reakcemi a nedávno ji nějaká cizí ženská jen tak napadla v metru a dala jí pěstí.

      Odpovědět
  13. ELIS MINAROVÁ
    4.2.2019 at 11:19 (5 měsíci ago)

    V rozepsaných mám článek s podobnými myšlenkami. Vidím, že nám oběma leží “v žaludku” to stejné:D

    Odpovědět
    • Tereza Outcry
      5.2.2019 at 14:35 (5 měsíci ago)

      Tak to se těším, až ho vydáš. 🙂

      Odpovědět
  14. Ali Čaja z Paláca
    5.2.2019 at 13:35 (5 měsíci ago)

    V tomto nazore s tebou suhlasi.. Ja osobne som tolerantna ku vsetkemu. Nech si kazdy doma robi co chce, tiez som podpisala peticie o registrovanych partnerstvach. Sama mam dobrych kamaratov z LGBTI komunity. Ale tak ako vsetko ostatne intimnosti, ma to ostat za dverami bytu. Taktiez som tolerantna k inym kulturam ale nech mi. nikto nevtiera tu svoju, ja mam svoju. Zacina masurovanie mozgov, tvrda cenzura a niekedy mam povit ze klasicka prirodzenost sa vytraca zo vsetkeho a zo vsadial. Hranice by mali byt vsade. Lebo ked toho bude veľa, zacne medzi ludmi vznikat nenavist.

    Odpovědět
    • Tereza Outcry
      5.2.2019 at 14:38 (5 měsíci ago)

      Ta už si, myslím, započala.

      Odpovědět

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Comment *






This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.