Poslední člověk na Karlštejně #1 | Lidice, Velká Amerika, Karlštejn, Zvíkov

karlštejn

Je 6:45. Sobota! V tuhle dobu o víkendu většinou dopřávám svému tělu ještě vydatný odpočinek. Brouzdám říší snů a užívám si bezstarostnost, pokud teda zrovna nezápasím s hady nebo něco podobného… Dnes vstávám dřív, protože odjíždíme s přítelem na víkend do Písku. Nikdy jsem tam nebyla. Jsem zvědavá na nejstarší funkční most. Cestou uvidím i Karlštejn a Velkou Ameriku. Hádáte správně, ani na těchto místech jsem nikdy nebyla. Ostuda, vím. Ovšem nikdy není pozdě si doplnit resty v cestování, no ne? Tenhle výlet bych shrnula pod nadpis:

Poslední člověk na Karlštejně

Lidice

Cestou na Karlštejn zjišťujeme, že jsme blízko Lidic. A ani tam jsem ještě nebyla. Do navigace zadávám další zastávku. Přijíždíme na místo. Můj obraz dnešních Lidic se značně lišil od reality. Myslela jsem si, že uvidím jen planinu, ale první co vidím je obrovský památník. Součástí je i muzeum, ale tlačí nás čas. Věnujeme ho výhledu z pomníku, ze kterého je vidět na bývalou vesnici. Atmosféru nedokreslují rozkvetlé růže, které tu jsou vysázeny, zato je nám v patách ponuré ubrečené počasí. Míjíme zbytek statku rodiny Horákových. Mohl stát ještě dnes, ale krutost dob minulých nebyla stejného názoru. Je mi hrozně. Jsem ale ráda za pohled tváří v tvář historické události i když nepatří mezi ty veselé. Lidice nám budou ještě dlouho připomínat, čeho je lidská bytost schopná.

lidice

Lom Velká Amerika

Jít v dešti na Velkou Ameriku, není nejlepší nápad. Zjišťuji to v momentě, kdy se mi nohy boří do nánosů bahna, které se mi lepí ve vrstvách na boty. Na druhou stranu je tahle výprava dobrodružná, ale i značně nebezpečná. Pozitivní je, že nepotkáváme moc lidí. To se tady asi často nestává. Bývalý lom se stal populárním místem takřka přes noc. Upřímně moc nerozumím tomu proč vlastně. Vody v něm je pramálo. Musím se nahýbat, abych ji viděla. Má krásnou barvu, to se musí nechat, ale jinak mi nepřijde lom moc odlišný od těch, které máme i na severu Čech. Ovšem vznikají zajímavé fotky, které bychom ve slunečných pařácích fotili jen těžko.

velká amerika

Karlštejn

Z lomu je to na Karlštejn co by kamenem. Přijíždíme na parkoviště, ale hrad nikde nevidíme. Začínám se obávat, že nás čeká dlouhá cesta, že je hrad daleko. Překvapuje mě, že se jeho hradby začínají ukazovat hned za rohem. “Díky bohu,” oddychujeme s přítelem šťastně. Na nádvoří stojíme během pár minut. Čekala jsem ho o hodně větší. Celý hrad působí mohutně, ale nakonec se zdá docela malý. Užívám si panoramata na podhradí a lesy. Na prohlídku nejdeme. Nemáme moc času. Třeba příště. Loučíme se s hradem a jedeme směrem na Písecko.

karlštejn

Hrad Zvíkov

Poslední naší zastávkou je další hrad. Zvíkov se nachází na skalnatém poloostrově na soutoku Vltavy s Otavou. Jsem překvapená, protože jsem se s takovým hradem ještě nesetkala. Stíháme ještě pár snímků hradu s červánky, než se nebe definitivně ukolébá ke spánku. Hrad osvětlují lampy. S pozadím vody, na které plují kry, vypadá hrad kouzelně. A dokonce mě uchvacuje víc než Karlštejn. Pokud budete mít cestu, Zvíkov nesmí chybět mezi vašimi zastávkami.

hrad zvíkov

Poslední fotka nepatří mezi nejkvalitnější. Klepaly se mi ruce zimou, ale snad to není tolik vidět. Další částí výletu nás provázely závěje sněhu. Takže jestli jsem si tady myslela, že je mi zima, tak bych si druhý den záviděla.

Zdroj fotek: vlastní galerie

12 komentářů on Poslední člověk na Karlštejně #1 | Lidice, Velká Amerika, Karlštejn, Zvíkov

1. Boudicca
    7.2.2019 at 12:27 (6 měsíci ago)

Z Karlštejnu i Zvíkova jsem měla podobné dojmy. Karlštejn je pěkný spíše navenek, uvnitř mi přišel příliš uměle naaranžovaný. Líbila se mi ale samostatná prohlídka zázemí a podsebití.

Zvíkov je naprosto kouzelný, i s tím výhledem na Orlík… Fascinovaly mě hlavně kamenické značky, vytesané do zdí, a možnost se jen tak courat, objevovat hezké zákoutí.

Na Velké Americe jsem ještě nebyla, tak třeba letos. Máš super deštník! 🙂

• Tereza Outcry
      11.2.2019 at 18:00 (6 měsíci ago)

Na tu prohlídku bych asi měla jít, co? 🙂
      Zvíkov je vážně kouzelné místo. Snad se na něj ještě někdy budu moct jet podívat.
      Jinak děkuji, dostala jsem ho darem od maminky. 🙂

2. Lenka
    8.2.2019 at 12:04 (6 měsíci ago)

Tak všechna tahle místa jsem navštívila v dětství, díky za hezkou nostalgii. 🙂 Karlštejn máme kousek, takže tam jsem byla víckrát. Jednou na výstavě voskových figurín a bylo to fajn. Taky se připojuji k super deštníku. 🙂

I am Lenka

• Tereza Outcry
      11.2.2019 at 18:00 (6 měsíci ago)

Děkuji. 🙂

3. Ennie
    9.2.2019 at 17:15 (6 měsíci ago)

Ke konci minulého roku jsem si řekla, že se na lomy i Karlštejn musím taky vydat :). Mrzí mě, že mi to nevyšlo na podzim. A další podzim je tak daleko :(.

• Tereza Outcry
      11.2.2019 at 18:01 (6 měsíci ago)

Podzim je vždycky skvělý na tohle cestování. Nejkrásnější podzim jsem zažila ale ve Vídni. To bylo kouzelné. 🙂

4. Lucka Stefani
    10.2.2019 at 12:54 (6 měsíci ago)

Teda tolik návštěv různých míst v jeden den, to je až neskutečné 🙂 Musím říct, že jsem v lomu Velká Amerika taktéž ještě nebyla, ale mám v plánu se tam podívat. Moc se mi líbí všechny fotky, nejvíce však poslední. Nějak mě v poslední době fascinují siluety různých míst s různým pozadím a zde fotce západ slunce přidává kouzlo navíc 🙂

• Tereza Outcry
      11.2.2019 at 18:02 (6 měsíci ago)

Druhý den jsme také šupajdili, ale to jsme toho neprojeli tolik. 😀 Jsme rychlíci. Také mě siluety baví, ale bohužel se mi tak klepaly ruce, že se fotka nepovedla podle mých představ. 🙁

5. Anička
    10.2.2019 at 14:55 (6 měsíci ago)

Na Karlštejně jsem byla několikrát a líbil se mi hlavně zvenčí. Lom byl úžasný, byli jsme tam s přítelem na našem druhém rande, jaké to kliše :D. Stihli jste toho cestou teda dost 🙂

TheWayByA

• Tereza Outcry
      11.2.2019 at 18:02 (6 měsíci ago)

Také jsme byli s přítelem v podstatě na rande. Bahnitém rande. Ještě teď mám bláto až za ušima. 😀

6. Barb
    10.2.2019 at 16:23 (6 měsíci ago)

Tyhle výlety jsou přesně to, co tenhle rok plánuji a to podívat se po Česku, strašně jsem tu naši zem zanedbávala

• Tereza Outcry
      11.2.2019 at 18:03 (6 měsíci ago)

Já některá místa také. Snad toho letos ještě trochu projedu. 🙂