Úspěch na Instagramu je podvod | Coffee Talks #5

instagramu
Zvláštní. Poslední Coffee Talks bylo také na téma Instagram. Slibuju, že se příště zamyslím nad něčím jiným. Jenže tahle myšlenka se mi už delší dobu kroutí v hlavě jako červík a čeká jen na to, až se o ni podělím s vámi. Jak to tedy je s úspěšnými profily na Instagramu? Dá se vyhrát nad algoritmem? A nejsou veškeré hodiny spojené s plánováním časů, šperkováním popisků a volbou těch nejlepších hashtagů zbytečné? A co tedy funguje? 

Úspěch na Instagramu je podvod | Coffee Talks #5

Veškeré věci, o které se s vámi podělím, jsem vyzkoušela sama. Pokud jste četli o mém útěku z Instagramu, víte, že jsem si na něm vybudovala závislost. A aby to nebylo jen plýtvání časem, ledacos jsem díky ní zjistila. Zkusila jsem spoustu věcí, abych svůj profil nakopla a sledovalo mě víc lidí a oslovovaly mě na základě nich společnosti s nabídkami spolupráce. Což se sice stalo, ale čísla se zastavila a teď už nějakou dobu jen klesají. A co se followers týče, ti klesají o pár pátků déle.

Bruno Coffee, Trutnov

instagram

První etapa

Když jsem si Instagram založila, strašně rychle jsem se dostala na číslo 1000 followerů. Dokonce jsem se všem ukazovala na hlavní stránce jako první a získávala tak jednoduše srdíčka, aniž bych se snažila. V té době jsem ani netušila, jak se dá profil z osobního změnit na firemní, že existují přehledy, jaké hashtagy mám používat a na koho přesně, a hlavně kdy, mám cílit. Fotky jsem přidávala, kdy se mi zachtělo, s popisky jsem si hlavu nelámala, přidávání obsahu jsem si neplánovala a byla jsem na tom nejlépe. A proč? Jednoduché. Instagram se tímhle snažil zaháčkovat do mého života. Co chce člověk, který má blog (nebo e-shop, svou firmu apod.) od Instagramu, když si ho zakládá? Aby přilákal pozornost širšího publika. Jenže pak se čísla zastaví a vy nevíte proč a začnete hledat řešení, která by váš profil posílila (což je všechno dobře naplánovaná marketingová strategie Instagramu).

Bouda v Obřím dole, Krkonoše

instagram

Firemní profil

Možná jsem udělala chybu, možná by to dopadlo stejně. Po čase, kdy se číslo mých sledujících pohybovalo okolo 2 500 jsem si změnila statut profilu z osobního na firemní. Chtěla jsem mít pod svým jménem napsáno Blogger. Mimo jiné si do profilu můžete vložit svou adresu (právě v případě, že máte e-shop, firmu…), kontakt (email, telefonní číslo…), monitorovat přehledy a tím pádem přesně vysledovat, kdy jsou vaši sledující nejvíc aktivní. A přesně v tento čas je údajně nejlepší přidávat příspěvky. Ale kdyby to bylo takhle jednoduché, tak máme všichni sta tisíce sledujících.

KočKavárna, Písek

instagram

Reklamy

Po určité době, kdy si vás Instagram pojistil obrovským počátečním nárůstem sledujících i srdíček a celkové zpětné vazby (drží vás v domnění, že takhle Instagram funguje a vy jen děláte něco špatně, a proto vaše dosahy klesají), se všechno zastaví a naopak vám čísla pomaličku začnou klesat. Sem tam se stane, že vám najednou přibude obrovské množství srdíček (Instagram vás v algoritmu posune nahoru, aby si udržel vaši přízeň a přesvědčil vás o tom, že stále můžete mít úspěch), ale stále častěji se začne objevovat reklama, jak by váš profil vypadal, kdybyste si zaplatili placenou propagaci. A tak se stalo, že jsem si ji zaplatila ze zoufalosti i já. Až nyní vím, že to bylo dokonce i v ten nejvhodnější čas před Vánoci, kdy má investice do reklamy největší smysl. A možná je i pravda, že vás začnou sledovat lidé, kterým se váš profil opravdu líbí a nedají hned při první příležitosti unfollow. Akorát, že Instagram chce víc. Chce, abyste investovali do reklam opakovaně. Samozřejmě, že čím víc budete investovat do jednotlivých reklam, tím větší číslo se vám vrátí, ale rozhodně nečekejte stejný nárůst, jako tomu bylo zpočátku.

Bezcukru, Katowice

instagram

Plánování

Zkusila jsem přidávat fotky v nejvytíženější časy. Ale když se nad tím zamyslíte, většina lidí jde na sociální sítě, když se probudí (6 – 8 hod ráno), kolem oběda a úplně nejvíce z nás je sleduje večer (19 – 21 hod). Pokud si řekne víc lidí, že fotku přidá večer, jak myslíte, že zareaguje algoritmus? Rozhodně ne tak, že dokáže všechny fotky dát na první místo. K většímu počtu srdíček vám mohou dopomoci i správně zvolené hashtagy (říká se, že je nejlepší používat hashtagy, které byly použity jen u několika desítek tisíc fotek). Čím víc srdíček (a čím rychleji) se objeví u vašeho příspěvku, tím vás algoritmus posune rychleji nahoru. Ale rozhodně to není tak, že když budete sledovat přehledy a přidávat fotky ve vytříbené časy, očůráte tím algoritmus. A další věc je, že můžete příspěvek přidat klidně i ráno, a když se vám podaří nasbírat dostatečné množství srdíček a komentářů, večer se může objevit příspěvek několika lidem, kteří vás sledují, v popředí.

Mohlo by vás také zajímat:

Instagram ukradl blogování | COFFEE TALKS #4

Co funguje

Rozhodně nepodceňujte rozjezd. Jakmile si založíte Instagram, investujte do reklam. Buďte aktivní na profilech jiných lidí, kteří se věnují podobným tématům. Nebojte se je sledovat, ale nepřehánějte to (můžete dostat ban). Můžete vyzkoušet přidávat příspěvky pravidelně, ale nesoustřeďte se vyloženě na časy, ale spíš na získání srdíček v co největším počtu a v co nejkratším čase. A když budete mít štěstí a budete vyvolení, Instagram vás možná dostane na onen pomyslný vrchol. Pár takových profilů existuje, ale opravdu chcete svůj život trávit zrovna takhle?

Zdroj fotek: vlastní galerie

12 komentářů na příspěvku: Úspěch na Instagramu je podvod | Coffee Talks #5

  1. Jana
    21.8.2019 11:42 (Před 3 měsíci)

    Dost dobrý a užitečný článek. Myslím si, že každý je rád za nově sledujícího odběratele, ale dle mého je důležité i reagování – srdíčka, komentování. To se vidí u málokoho a je to škoda. Já třeba ráda komentuji, protože vím, že to udělá radost – protože každý je rád za názor, nápady, pochvaly. 🙂

    Odpovědět
    • outcry
      6.11.2019 15:09 (Před 2 týdny)

      Ano, to máš pravdu. Dřív jsem byla v tomto směru hodně aktivní, nyní už tomu nevěnuji pozornost. Na druhou stranu jsem se zaměřila pouze na blog. 🙂

      Odpovědět
  2. Leona
    22.8.2019 15:19 (Před 3 měsíci)

    No drive se rostlo mnohem lip, ted uz to moc nejde .. lidi, co maj nekvalitni obsah maji mnohdy vic followers a vseho a lidi co se opravdu snazi mit hezky fotky atd nerostou a to je dost demotivujici. Jde o to, ze kdyz si instagramu nezaplatis za reklamu, tak tvoje posty neukaze ani tvejm followerum, coz je uplna kravina. Bohuzel .. instagram me, bavi ale byvalo to o dost lepsi. 🙂

    Odpovědět
    • outcry
      6.11.2019 15:10 (Před 2 týdny)

      To máš pravdu. Mrzí mě, že zavedli algoritmus… Zase kvůli penězům. Pamatuju doby, kdy člověk šel na IG večer, postupně projel všechny příspěvky a bylo. Teď aby každý profil projel zvlášť, pokud nechce, aby mu něco uniklo…

      Odpovědět
  3. Boudicca
    22.8.2019 20:47 (Před 3 měsíci)

    Řekla bych, že “podvod” je silné slovo. Ani placené příspěvky nepřitáhnou sledující zadarmo, pořád je tam plno práce.

    Detaily k algoritmu jsou zajímavé, to jsem nevěděla. Mě děsí, že se člověk může snažit jak chce a Instagram pak metodiku změní a zase jede vše od začátku. Docela mi to vadí i u Facebooku, který mi nutí několik dnů staré (často již neaktuální) placené příspěvky namísto těch zajímavých, které postují kamarádi. Tak už tam moc nechodím. U Insta to asi bude brzy podobně, ale zatím mě baví, i když jen jako galerie pěkných fotek.

    Odpovědět
    • outcry
      6.11.2019 15:10 (Před 2 týdny)

      Já ty sponzorované příspěvky nahlašuji. 😀

      Odpovědět
  4. Maddie
    22.8.2019 22:53 (Před 3 měsíci)

    Opravdu zajímavý příspěvek, ale to zní skoro jako full – time job a do toho já čas asi investovat nechci, ani ho tolik nemám…

    Jinak skvělý blog! 🙂

    Odpovědět
    • outcry
      6.11.2019 15:10 (Před 2 týdny)

      Děkuji. 🙂

      Odpovědět
  5. WantbefitM
    24.8.2019 18:15 (Před 3 měsíci)

    Dřív jsem také byla na instagramu závislá, ale letos jsem telefon posílala už 2x na reklamaci (vždy na měsíc) a měla jen starý, který zvládl sotva někomu zavolat nebo odepsat na zprávu. Na instagram jsem si strašně odvykla a ani mi nechybí. Přistihla jsem se, že se tam dívám nebo přidávám z nutnosti a to se mi nelíbí. Uvidíme, co přinese čas. Každopádně myslím, že teď nějakou dobu budu bez něj.

    WantBeFitM

    Odpovědět
    • outcry
      6.11.2019 15:11 (Před 2 týdny)

      Podle mě je to o dost lepší. 🙂

      Odpovědět
  6. Verča
    2.11.2019 11:14 (Před 2 týdny)

    No ono hlavně žijeme v době pay to play – tedy zaplať, abys byl vidět, mohl si hrát… Je to smutný, ale je to tak. I na Facebooku na nás víc vyskakuje reklama, než příspěvky naších přátel… Na Instagramu jsem si dřív zaplatila pár propagací, ale přineslo mi to jenom srdíčka k propagovanému příspěvku a ne celkově sledující, takže jsem se na Instagram reklamu vykašlala. Teď si čas od času zaplatím propagaci na Facebooku, zejména když vypouštím do světa nějaký svůj nový produkt. Co se Instagram strategií týče, tak sice fungují, ale jenom jako krátkodobá záplata. Protože bych člověk přilákal to správné publikum, tak musí mít čím zaujmout – musí mít vliv. A je jedno, jestli to je láska do bullet journal, rtěnek nebo pejsků. Teď už pomalu upadá doba, kdy chtěl každý vidět urovnaný, dokonalý feed. Dneska se chtějí lidi s někým ztotožnit, hledají profily, které jsou jím blízké, ať už nějakou situací, názory, apod… Uf, ani už nevím, proč to píšu a co sem tím chtěla říct. Každopádně už vím, že mě Instagram nebere tak, jako dřív. Upřímně mě nebaví furt něco fotit. To mě spíš baví Facebook, kam můžu psát 🙂

    Odpovědět
    • outcry
      6.11.2019 15:13 (Před 2 týdny)

      Je to pravda, také mi příspěvek nepřinesl moc ledujících, ale hromadu srdíček ano… S tím, že lidi nebaví Instagram se setkávám dnes a denně. A dělá si to sám. Když to nechal, jak to bylo, byl by s ním asi každý pořád spokojený. 🙂

      Odpovědět

Reagovat

Váš email nebude zveřejněn. Povinná pole *

Komentář *






Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..